Khamis, 30 Julai 2009

pemandu babi..


ader beberapa benda yang memang mengjengkelkan aku.. tapi ader satu benda paling aku sakit hati.. ceritanya begini

satu ketika anda sedang memandu kenderaan tak kira la apa la.. (tidak termasuk kenderaan air dan udara).. anda tiba di satu simpang yang agak sibuk.. tiada lampu isyarat.. anda mahu menuju ke jalan besar.. dengan perlahan anda menghampiri simpang tersebut.. dengan memberikan signal.. setelah agak lama menunggu tetiba ada peluang untuk anda masuk ke simpang tersebut.. tetapi anda harus menunggu sebuah lagi kereta sebelum boleh masuk ke simpang tersebut.. (ikut undang undang jalanraya la..) ini lah satu satunya peluang anda sekiranya terlewat anda terpaksa menunggu untuk beberapa ketika lagi.. tanpa di duga kereta itu terus membelok masuk ke simpang sebelah jalan anda.. tanpa memberikan signal..apa perasaan anda?

yer.. itulah benda yang paling aku sakit hati.. bawak kereta nak masuk simpang ke apa ke tak bagi signal.. orang macam ni memang aku akan gelarkan pemandu BABI kalau aku ada kuasa macam magneto (X-men) aku akan rosakkan dia punya tangki air(radiator) dia.. takkpun kalau boleh aku doakan dia supaya bior kereta dia kena tarik ngan finance.. hahahahha jahatnyer aku tapi lagi jahat pemandu BABI ni.. menyusahkan pengguna jalanraya macam aku ni... kepada sesapa la yang memandu tu aku harap berilah signal untuk membelok.. kerana kalau 100 orang dok menyumpah kat kita hmmm... tak lama la...

pernah satu ketika di depan dataran waktu pagi hampir melanggar pintu kereta yang berhenti tetiba di buka di tengah jalan.. ( laki hantar bini gi kerja kot) tahun 2001.. aku pulak baru nak daftar gi kerja (hari pertama kerja) ni pulak penumpang BABI...

Tiada ulasan: