Isnin, 13 Julai 2009

eiii..geli mak


assalamualaikum...


"eiii.. geli mak" itu jer yang dapat aku cakap.(maaf aku bukan pondan) aku rasa perkataan ini agak sopan la ditujukan kepada TPM kita tu. malam tadi aku tertengok berita buletin umno. dia cakap jambatan akan di buat kalau umno menang.kepala hotak dia. bukanke jambatan itu satu keperluan sosial yang perlu kerajaan buat, ini nak menang punya pasal sanggup cakap macam tu. ini negara demokrasi. kita akan pilih mana mana parti yang kita suka.

aku rasa ini dah macam rasuah jer. kalau undi dapat jambatan kalau tak babai ler... eh apa ni? ingat duit yang nak buat jambatan tu duit dia kot... gaji pun rakyat yang bayar.. kalau rakyat tak bayar cukai tau pulak nak marah.. dah menjadi tanggungjawab kerajaan menyediakan prasana untuk kemudahan rakyat.. (mula dah geram ni) sape pun yang menjadi kerajaan tak kira dari parti mana (tak termasuk partiban) mesti.. di ulang MESTI bertanggungjawab menjalankan amanah dengan betul.. kalau puak puak PR buat macam ni jugak.. aku akan kutuk jugak.. akau ingat pengundi MU ni kebulur sangat ke kat jambatan tu..

katakan la MU ni BN menang.. jadi buat jambatan.. agak agak la kontraktor mana yang dapat projek? takkan nak dapat kat yang pro PAS pulak kan.. slogan jer lebih habuk pun tarak.. rakyat di utamakan apekebendanya..(kroni diutamakan adala).. aku berdoa semoga wakil BN hilang deposit.. hu.. hu.. hu...

Tiada ulasan: