Rabu, 8 Julai 2009

apa yang aku minat..


assalamualaikum...


korang suka berhibur? aku pun suka.. aku dulu suka menyanyi.. pernah dalam darjah 1 aku pernah nanyi kat pentas sekplah tau. err lagu rohana jalil dengan lagu raja ema.(aku pun tak tau kenapa aku nyanyi lagu pompuan).. masa tu nyanyi takder muzik.. iyalah tahun 80an.. mana ada cd lagi.. heheheh..

dulu (masa jahil) aku pun penah nyanyi jugak.. ikut band a.k.a kugiran.. tapi aku cuma suka nyanyi lagu lama jer.. 60an.. aku memang minat gila punya dengan pop yeh yeh ni.. ikut gi jamming dengan kugiran ni.. saje suka suka lagipun band ni semuanya pakcik pakcik belaka..

tapi aku paling minat penyanyi A ramlee.. suara dia pergh aku rasa memang sedap.. lepas tu pulak dia nyanyi dengan maria bachok.. memang gila lah.. memang kegemaran aku ni.. tapi tu la cuma minat jer tak lebih dari tu..

kalau nak dibandingkan dengan penyanyi sekarang ni.. aku langsung tak minat.. (memang lama dah tak tau apa lagu baru) itula ..sekarang ni aku dah kurang dah nak dengar lagu lagu ni... aku sekarang suka dengar nasyid atau bacaan quran.. tenang rasanya.. tapi aku kesian la tengok orang muda sekarang ni.. berebut rebut nak jadi penyanyi.. lagi lagi yang pompuan.. menangis nangis bila gagal.. ya Allah berilah hidayah kepada seluruh umat Islam di Malaysia ni..

kenapa tak berlumba lumba nak jadi ustazah ker.. jadi peguam syariah ker.. ini tidak benda yamng melalaikan diorang berebut.. aku kesain jugak kat mak bapak diorang.. iyelah bila anak jadi penyanyi.. pastu mati sape yang nak tolong doakan diorang kat kubur? asyik menyanyi jer.. bukan ke ader hadis Rasulullah S.A.W: Yang bermaksud


“Apabila matinya anak Adam, terputuslah amalannya kecuali 3 perkara;

1. Sedekah jariahnya.

2. Ilmunya yang dimanfaatkan dengannya.

3. Anak soleh yang mendoakan untuknya. (Riwayat Muslim)


kalau anak tak soleh apa cerita.. maka bapak pun satu suka sangat anak jadi penyanyi.. aku pun tak tau la nak cakap apa.. aku sendiri pun tak pasti apa anak aku nak jadi. jangan jadi penyanyi dah la..aku berdoa semoga anak aku jadi ulamak.. paling kurang pun macam ustaz zamri kat tv9.. mantop..
* aku ader simpan lagu 60an agak banyak.. sape nak tulih email kat aku aku bagi link lagu 60an.
redz_ktg3@yahoo.com.my

Tiada ulasan: