Selasa, 7 Julai 2009

berita penting




MANIK URAI.


polis angkasa gaban akan berkawal sehingga hari pembuangan undi. perkara ini telah mendapat persetujuan majlis Surat dan pakatan umum. hanya polis angkasa ini yang tidak menyebelahi mana mana pihak kata satu sumber. menurutnyer lagi rata rata pengundi berpuas hati dengan kehadiran polis ini.


"nampak lebih terjamin keselamatan kami nanti" kata seorang makcik ketika ditemui. beliau juga mengakui meminati gaban ketika muda dulu di akhir 80 an. "anak anak pakcik pun suke" kata seorang penoreh yang enggan di kenali.


berlainan pula di pihak UMNO apabila menyatakan bahawa kehadiran Gaban ini tidak perlu. "mengapa perlunya gaban ni, sedangkan kita dah mempunyai kehadiran sehingga 30 ribu anggota keselamatan lengkap bersenjata di sin" kata seorang perwakilan dari pihak Amnu. sambil menegaskan bahawa gaban ini akan menyusahkan dan membazirwang rakyat.


polis angkasa atau Gaban ketika ditemui pula berkata " oh, saya datang di sini pun atas undangan dari pihak pakatan Umum. mengapa pulak nak membazir wang rakyat. lagipun saya hanya menumpang di sebuah surau dekat sini bukannye hotel 5 bintang" tambahnyer lagi beliau datang atas tanggungjawab terhadap keamanan bumi.


ketua polis pula berkata ketika ditanya hal ini " kita tiada masalah selagi dia tidak turut membuang undi". rata rata anggota polis pula menyifatkan kehadiran Gaban ini hanya sebagai gimik sahaja. "tidak banyak yang membantu " kata seorang sarjan.






Tiada ulasan: