Ahad, 19 Julai 2009

semuanya dari Allah


aku ni nak cerita ni.. sekadar berkongsi .. niat kalau baik insyaallah akan diperkenan oleh Allah..

satu hari aku kehabisan wang di dompet.. macam biasa la ( sama la korang pun) pegi jumpa bank Kawanku.. sampai je r kat situ nak keluarkan wang la.. dekat pintu tu ader la seorang pemuda.. (muda la dari aku) tengah mintak derma.. err dia tak mintak tapi ader tabung derma untuk sek pondok kat selatan thai tak salah aku la.. dalam hati aku terus niat.. ni kalau mesin ni keluar duit sepuluh adku nak derma sepuluh ringgit.. (hehe takder la banyak kan..sikit jer orang lain lagi la banyak derma dari aku). selalunya aku tak pernah dapat duit sepuluh kalu keluar ikut mesin.. jadinya macam biasa la cucuk kad pastu tekan la seratus.. subhanallah.. keluar duit sepuluh sepuluh la... so sebab aku dah niat aku derma la sepuluh.. tak payah resit la dik.. bila dia nak bagi resit.. satu keajaiban kata aku.. semuanya dah ditentukan oleh Allah.. (apala derma 10 ringgit pun nak citer)
*aku kurang setuju kalau ader yang guna anak yatim jual kalender, ubat ke apa-apa je la.. kesian la kat diorang.. aku rasa macam diorang ni dipergunakan jer.. dah la aku nengok penat diorang.. sedih la aku.. biasanya aku cuma bagi duit suruh diorang pegi beli makan..








Tiada ulasan: