Isnin, 20 Julai 2009

sulat kabar lame....

KUALA LUMPUR: Dua wartawan sebuah akhbar tempatan yang sering memaparkan isu-isu sensasi dipanggil polis bagi memberi keterangan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur berhubung laporan muka hadapan akhbar tersebut semalam yang bertajuk "Restoran Berahi". Kedua-dua wartawan tersebut dipanggil memberi keterangan malam tadi selama dua jam iaitu dari jam 8 hingga 10 malam. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah IPKKL, Datuk Ku Chin Wah, ketika dihubungi mengesahkan pihaknya memanggil kedua-dua wartawan terbabit berhubung pendedahan berani mengenai sebuah restoran yang kononnya menyediakan wanita seksi untuk melayan pelanggan semasa menjamu selera. sumber bernama.





aku nak gelak pun ader.. sebab korang tau la kan paper mana ni.. dalam seminggu paling kurang pun 7 hari dia punya tajuk berkaitan dengan seks.. hehehe.. biasa la nak menarik pelanggan.. tapi isi dalam ntah apa apa ntah.. banyak iklan untuk menang no 4 digit.. iklan nyer yang lebih.. kesian kat wartawan tu.. dah nasib.


aku terpikir kat malaysia ni kalau korang nak jual barang lagi lagi kat melayu la korang jual 2 benda jer.. satu ubat kuat seks(tahan lama) dua cara nak jadi kaya cepat(tak termasuk jumpa bomoh khurafat).. ingat yer 40 hari solat tak diterima tau.Dua benda ni kalau korang pandai memang kaya.. tapi kalau korang jual buku agama macam tafsir quran ke, hadis sahih dari muslim dan bukhari ker, tafsir ibnu katsir ker susah sikit le nak laku.. walaupun harganya murah.. kenapa yek? ntah la aku sendiri pun tak tau.. padahal buku buku macam tu la ader seribu macam ilmu.. ruginya rasa.. kenapa la aku baru tersedar sekarang.. kenapa tidak dari dulu lagi.. sekarang dah kerja kalau boleh undur la kan.. aku tak mau la nak gi sekolah keb.. aku nak masuk sekolah pondok.. huhuhu.. boleh belajar al quran, tafsir dan sewaktula.. (setiap yang berlaku ada hikmah) aku percaya semuanya adalah kehendak Allah.. tapi apa pun Alhamdulillah aku diberi petunjuk walaupun agak lewat.. (kalau dah mati lagi la rugi)

gambar hiasan: bukan nyanyian asal kumpulan ini



Selimut Putih

Bila Izrail datang memanggil

Jasad terbujur di pembaringan

Seluruh tubuh akan menggigil

Terbujur badan dan kedinginan

Tak ada lagi gunanya harta

Kawan karib sanak saudara

Jikalau ada amal di dunia

Itulah hanya pembela diri

Janganlah mahu dikenang-kenang

Engkau digelar manusia agung

Sedarlah diri tahu diuntung

Sebelum masa kerenda diusung

Datang masanya insaflah diri

Selimut putih pembalut badan

Tinggal semua yang dikasihi

Berbaktilah hidup sepanjang zaman



elok la lagu ni diperdengar sebelum mesyuarat..

Tiada ulasan: