Sabtu, 1 Ogos 2009

mengomel

tak lama lagi PRK la pulak.. agak agak Umno letak calon tak? aku rasa dia letak kot.. sebab hari tu najib ada cakap kalau mati diorang letak la.. hmmm.. sudah di takdirkan Allah.. ajal itu takkan dicepatkan atau di lambatkan walau sedetik.. pasni kita boleh nengok berita berita sensasi dari buletin umno (tv3) jam 8 malam... itupun kalau korang sanggup la... aku tak sanggup... menyampah.. baik aku dengar kuliah maghrib kat surau.. bukan apa kalau aku nengok berita.. pastu keluar berita bukan bukan.. termencarut pulak.. kan susah... lagi pun lama dah aku tak tengok rancangan tv.. asyik menyanyi tak habis habis.. cubala siar selingan nasyid bacaan doa ker.. ok la jugak.. doa makan ker.. doa pakai baju ker.. (nyanyian nasyib bebudak ) pastu bila malam sikit selingan la nasyid doa jimak pulak(nasyid dewasa) heheheh.. takderla 24 jam nak nengok nasyid bagi aku tapi cuba ulama dan para pemikir Islam cari kaedah hiburan dan rancangan TV yang mengikut syariat.. tapi apakan daya ulama di benci artis di puja.. huhuhu... korang fikirla..

2 ulasan:

razifembi berkata...

Aku dah jarang-jarang tengok tv. Sebelah petang tak abis-abis cerita Indonesia, maghrib cerita kartun, malam cerita orang2 kaya Malaysia, takpun cerita menyanyi . . .

Pak mertua ku kata kita kena rasa ada benci tgk cita2 menyanyi ...

memang aku menluat pun ...

ada kisah pesrta anak wayang, dengan bangganya menyatakan dia dahulu seorang yang selalu melanggar peraturan, buat kacau ...

aku hairan ...

tapi betul apa aku tuliskan dalam artikel semalam...

mr edz berkata...

kat tv macam dah takder rancangan lain.. menyanyi jer.. boring