Isnin, 31 Ogos 2009

mengapa?

salah satu sebab PC fair jarang diadakan pada bulan puasa

mengapa aku jarang ke bazar ramadhan tahun ni... aku ada beberapa sebab untuk jarang ke bazar ramadhan tahun ini.. jika di kira tahun tahun sebelumnya.. aku akan pusing bazar ramadhan sampai 5 kali.. tapi tahun ni aku baru 2 kali aku pergi.. itupun cuma pegi ke gerai area depan jer..

1. sebab aku nak jadikan puasa aku terbaik tahun ni dari tahun lepas
yer la kan.. ini azam yang patut kita tetapkan dalam hati..

2. tak nak pahala pose aku hilang macam embun di pagi hari
hehehe.. bukan apa penjual dan pembeli di bazar ramadhan boleh menyebabkan pahala aku berkurangan dengan pantas.. itu belum campur dengan aku terkutuk jenis masakan penjual yang kelihatan amat tidak berselera.

3. sebab bini aku dah masakkan kuih dan lauk kat rumah
pastinya sedap dan di jamin bersih.. bukan apa aku terpikir.. pukul berapa diorang buat kuih dan lauk kalau jual 25 jenis kuih dan lauk.. ader tender kot

4.jalan jem
ini yang paling aku tak suka.. dah la jem panas lak tu.. kalau hujan lagi la teruk.. semua orang nak gi bazar kot.

5.kuih jenis sama
aku perasan kat satu tempat tu dekat10 jenis gerai jual roti john.. pasal apa nama roti john yer.. letak la roti salleh ker.. roti kassim ker..

6.duit
ini sebab utama heheheh.. bukan apa aku nak modalkan untuk beli mercun hahahaha kalau banyak duit takper la..



aku suka tengok shamsul at bazar jer....

1 ulasan:

NuRuL SoLeha AbDuL RoDzI berkata...

alhamdulillah tahun ni saya tak lagi menjejakkan kaki ke bazar ramadan..
rasanya bagus masak sendiri di rumah dr membeli..
kalau taknak masak pun,makan terus kat restoran2 luar..