Ahad, 2 Ogos 2009

lanjutan mengomel

ramai dah nulis pasal demo semalam.. aku ucap tahniah la sebab korang berani.. aku takut kena tangkap.. ok...lanjutan dari entri aku yang sebelum ini... aku nak bagitau beberapa rancangan tv yang aku paling benci.. (kalau aku PM la.. aku hentikan terus rancangan ni muahahhahaa)








no satu.. AF (nama pun fantasi..tapi akhirat memang pasti)
- paling aku benci.. rancangan paling hina yang aku tau.. pernah tengok la beberapa kali ( waktu ader astro tapi dah potong) aku rasa rancangan ni paling kuat menggalak orang buat maksiat.. kumpul pelajar laki pompuan bukan muhrim.. tak tau apa benda jadi kat luar.. agak agak kalau malaysia kena serang pun diorang tak tau ni.. pastu kalau terkeluar menangis.. (bodo ke apa dia ni)





no dua.. konsert jom heboh (jom lalai)
- ini pun satu jugak.. asyik galakkan orang buat maksiat jer.. nengok konsert .. pakwe makwe datang lepas habis konsert gi la mana mana merendek.. pertanyaan.. berapa ramai orang tak solat semata mata nak duduk depan sebab nak nengok artis..




















no tiga.. mentor a.k.a mentol
- sama la macam AF tadi cuma tak duduk serumah jer.. yang mentor nyer pompuan amik laki.. yang lakinya amik pompuan.. pastu belajar menyanyi.. mentol betul la.. siap nangis kalau tak betul.. tapi harus di ingat kalau fatihah tak betul dalam solat tak sah solat.








no empat.. buletin utama (buletin umno)
- ha yang ni lain sikit.. kalau berita pasal eksiden ker.. pecah rumah ke.. buleh caya le.. tapi kalau berita politik.. sakit hati je nengok.. (dah lama dah aku tak tengok berita)













no lima.. jangan lupa lirik (elok letak jangan lupa mati)
-ni satu.. asyik nak menyanyi je la kerje nye.. nangis lak tu kalau lupa.. hek eleh.. cuba la hafal doa keluar rumah ker.. doa nak masuk tandas ker.. tak pun surah surah mudah al quran betul dengan tajwid dan terjemahan serta huraian.. elok la jugak..


terpulang pada korang.. ader orang suka ader yang meluat.. bagi aku rancangan ni banyak yang buruk dari baik.. kepada yang fanati tu sangat tu.. aku berdoa agar allah beri hidayah pada anda.. bukan tak boleh berhibur.. tapi sekarang ni hiburan melampau lampau sangat.. seolah olah tak beragama.. Ya Allah.. tunjukkanlah aku jalan yang lurus dan engkau redhai.. amin.
















































































































































3 ulasan:

razifembi berkata...

aku setuju terutamanya rancangan hiburan ...

terkinja2 macam beruk

mr edz berkata...

memang beruk pun bukan macam lagi dah

razifembi berkata...

ha ha ha .... kalau hati kita tidak suka pada benda2 lara mcm tuh ... oklah bertambah dekat kita Tuhan

moga-moga hendaknya ...