Jumaat, 14 Ogos 2009

tanda bulat


anda kenal ini orang? kenal.. bagus.. tak kenal? lagi bagus.. hehehehe.. inilah dia aku punya MP rompin hahahah.. dengar citer dia ni nak kena gi amerika.. jadi duta.. wau.. elok la.. aku bukan nyer minat pun.. masa PRU dulu aku tak undi pun dia ni.. aku undi PAS... tapi walaupun aku tak undi dia aku dapat duit.. rm 60 jer.. duit tambang balik mengundi.. kata seorang makcik kat felda aku (kuat UMNO)..
tetiba jer aku teringat satu citer.. masa PRU12 hari tu.. aku kenal la sorang budak ni.. kata kawan tak jugak tapi muka kenal la.. aku sesaje jer.. tengah duduk nengok orang datang ngundi.. pastu budak ni pun datang.. dia tanya aku..
" wei.. engkau dah ngundi ker?"
"dah.. napenyer?" jawab aku
" kau ngundi camner?" tanya budak ni lagi
"aku pangkah la mana yang aku nak"
"pangkah ker? bukan buat bulatan kat tepi lambang tu ker?" dia tanya lagi
"pangkah la bukan bulatkan" apasal dia ni mangkuk sangat ni (dalam hati).
"alamak aku silap la.. aku bulatkan kat tepi lambang tadi la" dia cakap lagi.
"kau tanda kat lambang mana?" aku tanya dia lagi
"aku tanda bulat kat lambang dacing .. mak aku suruh.." dia jawab....
erk.. aku senyum jer la... nak gelak pun ader sebab satu dia ni bengap tak reti ngundi dan satu lagi dia buat undi rosak hahahaa... sambil amik aiskrim kat pondok panas BN.. hehehe (kat pondok panas PAS takder aiskrim)

2 ulasan:

mountdweller berkata...

Salam ziarah.

Molek benarlah tu dihantar ke sana. Bontot Mek Saleh lagilah tembam dan besar. Agaknya berani tak dia ramas macam kat sini?

Tentu dia seronok ke sana, peuang ramas pegang terbuka luas!

mr edz berkata...

hehehe.. banyak betul duit dia ni tuan mountdweller.. datang ke felda saya naik heli..