Jumaat, 28 Ogos 2009

merdeka


merdeka.. kebabomm(bunyi bunga api)


apa makna merdeka? lepak lepak malam sambil nengok bunga api.. pastu jerit merdeka merdeka .. pastu bawak awek balik rumah.. yang belakang tu aku tambah tapi ader jugak yang buat... dah lebih 50 tahun dah negara dah merdeka (kononnya)..

bagi aku kita belum merdeka.. masih di kongkong lagi.. tak caya? mudah jer.. kita lihat undang undang negara.. kita ikut undang undang sape?.. kalau kita merdeka kita takkan ikut undang undang penjajah.. lepas tu kita nengok sistem pendidikan.. pendidikan sekular..kenapa di hapuskan tulisan jawi.. berapa ramai orang melayu islam tak boleh baca al-quran dan tak boleh membaca jawi.. pastu kita nengok pulak sistem bank.. kenapa masih 90% sistem perbankkan kita mengamalkan riba? nak elak sikit punya susah.. nak tak nak kena la ikut jer.. (kat akhirat nanti pepandai la jawab yer)

aku ni bukan la pandai sangat pun cuma mengkritik apa yang aku rasa tak kena.. aku pun bukannyer alim sangat.. tapi aku mau pemimpin yang boleh mengubah negara ke arah yang lebih merdeka.. nasib baik la merdeka bulan ramadhan kalau tak asyik konsert je la.. itu tak kira berapa ramai gadis yang tekorban jiwa dan dara malam tu.. tak campur yang kaki mabuk.. semuanya mengundang kemurkaan Allah.. sebab bila bala Allah datang semua kena..


semoga semua umat Islam mendapat hidayah dan petunjuk dariNya.. Amin

3 ulasan:

relaxjom berkata...

Semoga tulisan Tuan dibaca orang lain ...

kita sebarkan perkara yang baik... mudah-mudahan usaha kecil kita akan mngubah negara kita menuju jalan Allah.

* Takut aku tgk lubang kubur tu ... haihh

mr edz berkata...

kalau nak ikut kita belum merdeka lagi.. setelah di hitung kat akhirat nanti baru tau merdeka ke tak..

relaxjom berkata...

aiseyyy man Tuan ....

kata-kata yg amat 'thrillll' arghhh ...

takut !!