Selasa, 2 Mac 2010

tahukah korang?

tahukah korang.. dari pemerhatian aku... tanda tanda kiamat makin jelas... antaranya:

Banyak terjadi pembunuhan
Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Tiada akan terjadi kiamat, sehingga banyak terjadi haraj.. Sahabat bertanya apa itu haraj, ya Rasulullah?” Rasulullah saw. Menjawab, “Haraj adalah pembunuhan, pembunuhan.” (HR Muslim)

korang nengok dalam paper tiap tiap hari ada orang kena bunuh...


Bermewah-mewah dalam membangun masjid

Dari Anas ra. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Diantara tanda kiamat adalah bahwa manusia saling membanggakan dalam keindahan masjid.” (HR Ahmad, An-Nasa’i dan Ibnu Hibban)

korang nengok je la kat malaysia ni.. buat masjid juta billion tapi jemaah... ramai pon time solat jumaat ngan raya jer... takder usaha nak imarahkan masjid..

Dari Anas bin Malik radhiyallahu’anhu, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Sebagian di antara tanda dekatnya hari kiamat adalah diangkatnya ilmu, kebodohan merajalela, khamar ditenggak, dan perzinaan bermunculan -di mana-mana-.” (HR. Bukhari dan Muslim, lihat Syarh Muslim [8/267])

ini korang boleh nilai sendiri.... takkan korang tak percaya lagi... benda ni dah disebut 1400 tahun dulu dah... yang boleh jadi penyelamat sekarang ni cuma Al-quran dan sunnah rasul jer... aku agak dalam masa 50 tahun lagi.. maka tanda kiamat besar akan muncul...







Tiada ulasan: