Rabu, 3 Mac 2010

kepelbagaian musim di malaysia


kueh lompat tikam(sekadar hiasan)

kat malaysia banyak musim.. dari aku kecik dulu sampai sekarang musim musim ni dah jadi macam putaran.. cuma sekarang ni musim tak menentu... aku cuba nak menyenaraikan musim musim yang dilalui masa aku kecik sampai sekarang(tak termasuk 4 musim di eropah)

1. musim tengkujuh...

2. musim mengawan a.k.a musim kahwin (time cuti sekolah)

3. musim bersunat(cuti sekolah jugak)

4.musim buah buahan...
yang aku ingat dalam bulan 3 atau 4 musim rambutan dalam bulan 10- 12 musim durian.

5.musim permainan... contoh main galah panjang.. pastu musim main layang layang.. pastu musim main gasing.. pastu main tepuk gambor..sekarang musim orang main face book

tapi sekarang musim MELOMPAT..... hahaha... adun ngan MP(takleh pakai) melompat jer keje
diorang nih.. elok jugak bagi aku.. macam toksin dalam badan la... kena singkirkan kalau tak nanti badan kita sakit.... aku rasa sekali ni jer la jadi adun atau MP... lepas nih jangan harap la nak menang.. apa korang ingat UMNO/bee end nak letak korang jadi wakil diorang ker masa PRU nanti... mestila letak wakil diorang.. masa tu jangan dok sibook nak masuk balik... makan angin keluar asap la korang...

Tiada ulasan: