Rabu, 31 Mac 2010

kenapa kita kena pakai tali pinggang keledar..

alamak..! dah seminggu aku tak nulih kat blog.. patutla lain jer rasa.. masa pun aku rasa cepat jer berlalu (tanda kiamat daa)...

dari survey tak rasmi aku.. selalu diperhatikan kebanyakkan pemandu tak pakai tali pinggang keledar.. kebanyakkanya melayu.. statistik tak rasmi aku la dalam 10 orang pemandu melayu hanya 2 orang jer pakai.. tapi dalam 10 pemandu cina hanya 3 orang jer yang tak pakai.. kenapa yer? pemerhatian aku cukup senang.. bila aku naik motor masa berhenti di lampu isyarat.. aku cuba perhatikan.. jika yang lalu tu pemandu melayu 80 persen korang boleh teka la tak pakai tapi bila aku nengok pemandu cina kebanyakannya pakai...

sebab apa aku nak ingatkan korang sebab ada satu benda terjadi kat member aku akibat tak pakai seat belt.. cacat beb.. mata dia buta sebelah... pada hari kejadian malang tu dia memandu sambil pakai spek.. biasa la orang muda.. tengah memandu tetiba ada satu kereta bengong ni masuk jalan dia tetiba je.. apa lagi berdentum la.. akibatnyer dia terhantuk kat stereng dan kaca spek mata dia masuk dalam mata... sejak kejadian tu aku memandu mesti pakai seat belt.. walaupun aku tak pakai spek...

PAKAILAH SEAT BELT walaupun korang rasa rimas..

*walaupun mata dia cacat sebelah tapi awek dia cun hehehehehee

Tiada ulasan: