Selasa, 23 Jun 2009

bacalah...



bissmillah.. dengan nama Allah....

korang selalu baca Al-Quran..? aku dulu jarang baca.. bukan jarang lagi dah tapi rasanya tak pernah.. kecik kecik dulu ada la.. kira aku la paling terer kalu baca.. tapi takderla sampai bertarranum.. hukum tajwid dalam otak beb.. bila naik jer sek men habissssss..

tapi semenjak dua menjak ni sejak aku kena gangguan (bab lain) aku selalu baca quran.. memula tu merangkak rangkak jugak.. tapi bila dah biasa kira ok dah.. tapi yang aku risau betul ke tajwid aku.. kalau salah berdosa woo. hu..hu..hu.. jadi aku pun beli la satu buku tajwid.. tebal la jugak.. kira ok la sikit dari memula tu.. aku dah ingat balik dah sikit sikit..

macam mana solat nak terima kalau baca fatihah pun salah? dalam otak aku selalu duk berlegar je soalan ni.. jadinya aku dengan rendah diri ingin la mengajak korang supaya betulkan tajwid.. aku pun sama gak tengah betulkan tajwid siap tel mak aku kat kampung bagi no tel ustaz yang ngajar aku masa kecik dulu.. heheheh senang sikit nanti tak paham boleh tepon tanya..

aku sarankan supaya korang semua belajar dengan guru kalu belajar dengan buku tak jadi nanti.. kalu korang sanggup gi seminar sampai bayar beratus ratus takkan tak boleh kot nak bayar guru mengaji.. aku rasa tak sampai beratus kan?

Rasulullah Saw bersabda : “Barang siapa yang membaca satu huruf dari Al Quran maka baginya satu kebaikan dan kebaikan berlipat sepuluh kali” HR. At Tirmidzi.

Rasulullah Saw bersabda : “Sebaik-baik kalian adalah orang yang belajar Al Quran dan mengajarkannya”. HR.Bukhari.

dengan ini aku ingin melancarkan kempen mmembaca al-quran dengan tema:

bacalah quran ketika hidup sebab kalu dah mati tak dapat nak tolong..!

sesuai ganti One Malaysia hehehehe. Nanti aku postkan kat korang adab adab baca al-Quran.

Tiada ulasan: