Isnin, 29 Jun 2009

catatan...

gambar hiasan



assalamualaikum.... dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang..




sedikit catatan:


aku dengan family aku bertolak ke tanjung karang dalam pukul 4.00 ptg.. dalam perjalanan hujan lebat.. biasalah kalau dah hujan dalam pukul 5.30 aku belum lagi lepas sg. buloh.. jalan x berapa nampak hujan lepbat sangat... dalam pukol 6.30 aku berhenti utk solat asar kat masjid k. selangor.. dalam pukul 7 aku sampai tg. karang.. apehal jem ni.. oo ada karnival bank rakyat .. ramainyer manusia.. apa x solat ke? aku nengok makin ramai yang baru sampai.. muka semuanyer melayu.. pastinyer Islam la kan.. aku terpaksa singgah sekejap sebab mother n father in law ader kat situ.. ya Allah aku rasa aku pun berdosa sebab aku pun ada kat situ..


alamak dah pukul 7.20 ni.. nak dekat maghrib dah.. aku ajak diorang untuk terus balik ke rumah kampung.. (rumah belah bini aku da) diorang singgah kat restoran sebelah dgn surau kat tepi jalan.. aku pun amik peluang solat dulu.. aku masuk amik wuduk.. solat jamaah dah abis so aku solat la... abis solat masa tu tgh kuliah magrib... aku terpaksa la keluar dulu sebab nak cepat.. aku nengok ader la jemaah surau tu duduk kat luar tgh sembang2.. aik pakcik pakcik ni tak dengar kuliah ke? erm.. aku terpaksa la pergi dulu sebab nak balik kg ni..


persoalan... apa beza orang yang ada kat karnival tu (waktu maghrib) dengan pepakcik yang duduk ka luar surau bersembang sedangkan kat dalam ader majlis ilmu...


Tiada ulasan: