Ahad, 21 Jun 2009

akhbar


Anda suka baca suratkhabar? aku pun suka tapi nak beli jauh sekali.. sebab? yelah banyak cerita di tokok tambah .. supaya sedap untuk dibaca.. aku bukannyer sesapa untuk suruh korang jangan beli paper.. tapi ini hanya pandangan aku.. kalau sesapa tak setuju itu hak anda.


1. bila nak pilihan raya mesti cerita propaganda mula di mainkan. tak kira pembangkang atau kerajaan. tapi yang aku nampak pembohong nye lebih pihak kerajaan..( kesian kat oarang kampung.)


2. banyak cerita artis dari cerita ulama'. padahal kalau cerita pasal artis takder lain.. albumla.. cinta itu dgn inila.. cerai berai la.. kalau cerita pasal ulamak ada la ukuran sebesar kotak mancis.


3. ada nombor ekor. kepada korang yang main nombor tu.. itula yang first sekali korang nengok tapi sian yg tak main nombor.. korang beli pastu yang main no ni pinjam sebab nak nengok nombor.. agak agak dapat saham dosa sekali tak.. padahal judi tu salah satu dosa besar dalam islam.. err sesaper yang tau hukum hakam tolong bagitau aku..


4. gambar.. ni yang syok ni.. banyak gambar yang boleh menyumbang faktor faktor kemaksiatan.. aku nengok pun terangsang jugak.. kalu sesape tak terangsang tu cepat cepatla berubat.. kalau gambar artis tu peehhhh.. korang paham paham sendirir la.. kesian la kat aku ni.. tak pasal pasal dapat dosa sebab nengok aurat diorang. tu aku sorang kalau 5000 orang nengok kesian pilak kat artis tu sebab buat orang lain dapat dosa.. artis ni pun dapat jugak kira macam skim piramid la..


5. dapat baca free kat kedai hehehehe.. jimat duit.







Tiada ulasan: