Rabu, 17 Ogos 2011

kenapa aku tak percaya pada SPR..


kenapa aku tak percaya pada SPR..  jika kamu percaya itu adalah hak kamu ataupun kamu adalah seorang penyokong Umno tegar.

1. PRK 2 darjat.
jika di tempat kuat BN pengundian akan di adakan pada hari cuti. tapi bila di tempat kuat PR akan di adakan pada hari bekerja.

2. Muka ketua SPR macam ketua Umno bahagian.
itu yang aku lihat setakat ini. ( cuba kau bayangkan dia berucap kat perhimpunan agung Umno.. ada gaya tak?)

3. Bila ada kekosongan nak kena tunggu perintah mahkamah.
itu hanya terjadi pada kawasan yang Bn rasa tak boleh nak menang. Adun mati pun kalau boleh nak tunggu perintah mahkamah.

4. Penduduk Tetap boleh mengundi?
hmm.. persoalan ini agak reda sekarang.. tapi bab Mismah tu satu je aku muuskil.. masa si Mismah ni pegang IC merah macam mana boleh dia daftar mengundi? bab dia pohon kerakyatan tu bab lain la.

5. tindak tanduk SPR mencurigakan aku.
suka atau tidak itu yang aku rasa. seolah olah SPR ini adalah salah satu parti komponen BN..

Tiada ulasan: