Khamis, 4 Februari 2010

nasi lemak punya pasal

pagi tadi.... mak mertua aku masak nasi lemak dalam pukul 5.00 pagi.. sebab ditempah lauk dah siap.. tinggal lagi masak nasinya..

masak nasi periuk besar.... tak sampai beberapa minit nasinya dah jadi hangit.. bukan hangit tapi jadi macam kekuningan .. (macam hangit)

masak lagi sekali.. jadi lagi....

hairan bin ajaib... oleh kerana memang takkan sempat punya nak masak lagi.. belilah nasi lemak kat gerai tepi jalan.. beli nasi je la....

menurut bini aku dulu pun jadi macam tu jugak masa mak mertua aku berniaga.. masak nasi memang tak jadi nasi jadi lain... bagi aku tak nak berburuk sangka .. (khianat) mungkin dapur tu dah nak rosak kot.. kalau benar ini memang kerja jin dan sihir... tapi pelik pasal nasi lemak pon nak bersihir sihir.. kalau terer sangat nak menyihir sihir la PM israel tuh..

takper nanti aku siasat... (harap harap bukan sihir)

2 ulasan:

Naz berkata...

smpai jadi mcm tu?? kalau betul cara masaknya, x kan jd mcm tu? mungkin, apinya terlebih kuat kot??

mr edz berkata...

mungkin juga .. tapi dah dua kali masaknyer.. jadi sama gak... itulah malas nak berburuk sangka