Rabu, 24 Februari 2010

berita gembira

aku nak bagitau kat korang ada dua berita gembira:

1. bil api nak naik

yea... bil elektrik nak naik.. org kampung kata api... jadinya dengan kenaikan ini dapatlah mengurangkan subsidi kerajaan dan mengkayakan IPP.. so kerajaan bolehlah menggunakan pengurangan itu untuk pembangunan rakyat..? dulu masa kat sekolah aku pun ada belajar geografi mengenai hidroelektrik dan solar.. err... kenapa masih menggunakan arang batu untuk menjana elektrik.. takkan pemimpin kat atas tak boleh pikir yang satu hari nanti harga bahan api macam arang batu dan diesel akan naik.. kenapa tak gunakan tenaga yang ada di sekeliling kita ni..macam solar... aku rasa kalau dah guna banyak banyak mestilah boleh murah alat solar nih.. macam handphone dulu kan mahal sekarang ni dah murah... (aku tak belajar tinggi cuma guna akal jer... tak tau nama saintifik atau sebut harga ker hapa ker.. yang tau harga bahan api naik.. sebab bahan tu makin kurang sedangkan permintaan tinggi)

2. F1 satu malaysia mungkin menang

"bajet permulaan ialah antara RM65 juta hingga RM100 juta, sementara kos keseluruhannya bagi setiap musim dianggarkan RM300 juta."

wow... banyak tu... berapa duit kerajaan habis? ke pakai duit tony fernandes.. kalau pakai duit dia apa dia dapat? aku tanya jer.... dengan perbelanjaan begitu agak agak korang la.. berapa ramai pelajar boleh hantar ke luar negara untuk belajar ... takkpun boleh buat rumah kat orang fakir miskin... sekali lagi aku tanya jer....

Tiada ulasan: