Rabu, 30 September 2009

amanah


korang pelik tak.. seseorang yang dipertikaikan kredibiliti atu soal moral yang boleh dipersoal di angkat menjadi pemimpin.. bagi aku ia sesuatu yang pelik.. contoh la kita tau pak isa(contoh jer tau) tak amanah, kita bagi dia simpan duit kita..

"bang isa(bukan nama sebenar) tolong pegang duit saya 20 ribu ni sekejap yer, lepas sebulan saya amik balik yer.." walaupun kita tau yang dia dulu dah kebas duit cik limah(bukan nama sebenar) 5 ribu bulan lepas masa cik limah mintak tolong pegang duit dia sebab nak pegi rumah menantu dia kat uganda.. itu contoh la.. macam nak pilih menantu la jugak.. dah tau yang nak meminang tu penagih dadah buat apa kita terima yer tak.. sama la jugak kat bagan pinang ni.. atau dah takder orang lain yang lebih bersih dari calon nih.. atau memang confirm memang punya sebab ada undi pos? hahaha anda sendiri yang boleh menentukannya.. (kalau menang jugak aku tak tau la) dah tak waras kot yang tukang pilih..


2 ulasan:

NuRuL SoLeha AbDuL RoDzI berkata...

dah xde calon yang wibawa dak kot.. sebab tu nak taknak,kena pilih ISA samad..

BN takpenah belajar dr kesilapan.. masa di permatang pasir,dia dah silap letak calon,takkan di bagan pinang pun nak buat kesilapan sama..

apa yg penting,maianan kotor pasti ada.. percaya la,fitnah dan isu2 yang lapok akan dimainkan oleh pihak umno nih..

mr edz berkata...

isu perkauman pun ada