Sabtu, 5 Disember 2009

sajer jer..

assalamualaikum..

lama dah tak update.. bukan apa kalau nak ulas pasal politik dah ramai dah ulas.. kalau nak cakap pasal agama aku takder tauliah.. nanti kena dakwa pulak.. sedangka bekas mufti pun boleh kena dakwa inikan aku hehehe... lagipu aku baru balik kampung.. sajer nengok orang tua.. dan tak lama lagi aku nak menerima orang baru.. di jangka pada akhir bulan ini atau tahun baru.. anak no 2..

bila cerita bab balik kag ni aku cuma nak bagitau aku dah lalu jalan baru kat bukit putus tu.. memang best la.. cepat.. kira jimat la setengah jam... sebelum ni kalau lalu kat situ pastu pulak ada lori kat depan jawabnyer.. sangkut la.. lelagi malam raya.. memang sangkut... (aku balik pahang lalu n9)

bila bercerita bab jalan lama bukit putus ni ader sorang member aku cerita.. perihal abang dia.. masa tu abang dia ni kerja kat senawang(kalau tak silap la) nak balik rumah dia kat palong.. masa jam pukul 9.. waktu tu dalam tahun 90 an tak salah la.. naik motor beb.. memalam lalu kat situ.. keta pun tak banyak.. boleh la kira pakai jari.. setau aku la dulu kalau lepas pukul 7 orang tak berani nak lalu.. dah la jalan sempit... aku pun dulu naik moto gak lalu kast sini tapi siang la...

ok balik semula citer tadi.. tengah syok syok bawak moto sambil kona kona tetiba dia perasan ada benda melayang dari bawah gaung naik ke atas..( terbang) warna putih macam kain.. tapi bukan kain.. ikut melayang sebelah dia.. seram giler.... pastu dia citer pulak abang dia rasa macam nak melompat jer lari tapi tak boleh la sebab kang tak pasal pasal balik jalan kaki.. buat buat tak nampak jer la walaupun dalam hati ya Allah apa benda yang ikut ni... nasib baik la benda tu tak ikut lama bila sampai kat area air terjun tu benda tu pun blah.. tobat abang dia nak lalu malam lagi dah..

gitulah ceritanya.. aku pun pernah lau kat sini memalam tapi malam raya jer sebab banyak keta.. dan ada sekali aku lau jam 6 pagi.. takder la ingat sangat buat tak tau jer... oleh sebab jalan baru ni dah bukan jimat masa sikit aku nak balik kg aku.. hehehehe....

Tiada ulasan: