Khamis, 1 September 2011

berita yang ingin kita dengar: Muhyiddin seru Najwa berpegang kepada taqwa

 najwa mahiaddin


Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata kepada anaknya Najwa perlu balik ke landasan yang betul dan berpegang kepada prinsip taqwa.

Sebagai seorang anak pemimpin Islam, beliau berkata anaknya patut selalu berfikir terlebih dahulu sebelum membuat keputusan untuk menjadi seorang penyanyi.

Apanama memetik Timbalan Perdana Menteri berkata tindakan anaknya mendedahkan aurat dan memerdukan suara (menyanyi) di depan lelaki bukan muhrim adalah satu dosa mengikut hukum.



"Kalau dah tersasul dia kena mohon ampun pada Tuhan dan bertaubat supaya tak melakukan sesuatu seperti itu lagi," katanya kepada pemberita semasa rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri beliau di Kompleks Seri Pekembar di Pagoh hari ini.

Muhyiddin berkata demikian semasa diminta mengulas tindakan anaknya yang membuat persembahan nyanyian di hadapan ramai lelaki ketika melancarkan album nyanyian dan album gambar yang bertajuk jiwa yang tak bersalah.



ketiak di tanya mengapa najwa menggunakan nama mahiaddin beliau menjawab itu akan di jawab melalui satu sidang media yang lain. "lagipun saya kena tanya anak saya dulu la."

4 ulasan:

Unknown berkata...

Tahniah Muhyidin,Dia berani tegur anaknya di depan orang ramai dan media.Ada pernah Najib tegur bini dia tak tutup aurat dan berkelakuan tak senonoh depan orang ramai(Contohnya berpeluk dengan syahrukhan)

Terimakasih atas komen bernas Mr Edz dalam blog saya dibawah tajuk Mat sabu dan komunis.

pakwe kini suka neelofa berkata...

najwa perasan..neelofa lg mantap..fuh...begetar anu aku bro tengok neelofa...wacaaaaaa..

mr edz berkata...

ijoks: ini cuma diubah suai dari berita mk saja.. bukan betul pun.. hehehehe

mr edz berkata...

wei pakwe.. cepatla kawen