Jumaat, 9 September 2011

mulai 15 september caj 10% untuk setiap pelanggan rumah urut.

sekadar gambar hiasan

Pelanggan rumah urut akan dimaklumkan melalui SMS bermula tengah hari ini mengenai cukai perkhidmatan 10%, demikian menurut industri rumah urut Malaysia dalam kenyataan bersama di sini Khamis.


Para pelanggan juga boleh merujuk kepada laman web persatuan rumah rumah urut satu malaysia untuk maklumat atau menghubungi pusat perkhidmatan pelanggan sekiranya mereka mempunyai pertanyaan lanjut.

Pengerusi Persatuan rumah urut satu malaysia  mr. ah ku tak tau berkata cukai perkhidmatan merupakan cukai penggunaan dan boleh dikenakan kepada pelanggan sebagaimana yang disediakan dalam perundangan cukai perkhidmatan.

Akta Cukai Perkhidmatan 2001 memerlukan syarikatrumah urut mengenakan levi cukai perkhidmatan pada kadar tertentu terhadap perkhidmatan urut kaki,  urut tradisional, urut batin dan urut B2B .Ini sama seperti cukai perkhidmatan yang dilevi terhadap pembelian makanan dan minuman daripada restoran dan hotel.

Langkah yang diambil adalah bagi memastikan perkhidmatan urut mengurut kekal kompetitif berbanding urut pakai kerusi urut,  memandangkan kadar maembawa pekerja dari negara luar sangat tinggi. kebanyakkan tukang urut dari china , thailand dan indonesia. kadang kadang orang tempatan pun ada juga tetapi mereka lebih suka membuat secara freelancer.

1 ulasan:

KiD berkata...

jangan lupa,disember ni tandas awam pun akan ditax 20 peratus untuk seketul tahi.