Ahad, 10 Julai 2011

Pengusaha untung luar biasa semalam -9 julai

Para pengusaha di pinggir kuala lumpur tersenyum riang kerana keuntungan yang berlipat kali ganda semalam. ini kerana adanya perhinpunan BERSIN yang diadakan semalam. Di jangkakan hari ini juga pendapatan mereka akan bertambah lagi.

"talak penah untung ini macam woo.. kalu setiap bulan ada itu perhimpunan lagi untung maa" kata salah seorang pengusaha rumah urut yang di temui semalam. beberapa pengusaha juga tersenyum riang bila kami menemubual mereka semalam,. " Ini macam aa wa mau tutup la satu hali.. kasi cuti sama wa punya pekeja" kat seorang lagi pengusaha yang hanya mahu di kenali sebagai ah chai. beliau mengusahakan pusat perjudian yang berselindung di sebalik cyber cafe.

" tak menang tangan saya di buatnya bang.. selalu sehari cuma dalam 5 customer tapi semalam saya kira ada la dalam 20 orang, tak temasuk abang" kata seorang tukang urut yang menjalankan urutan  secara sendirian berhad.
" seorang peniaga kedai runcit pula berkata permintaan terhadap bekalan garam meningkat hinggakan stok garam di kedainya habis.

di fahamkan ada juga pengusaha yang memindahkan perniagaan mereka sementara di kawasan pinggir kuala lumpur. "Esok kita orang pindah la balik bang".katanya lagi.

2 ulasan:

acap berkata...

karipap dorang jual sebijik rm50. untung rm49++ gamaknya

mr edz berkata...

biasa la karipap isi telur ikan terubuk