Selasa, 19 Januari 2010

sapa boleh tolong?



aku nak mintak tolong.... ceritanya begini:


ada sorang member sekerja aku.. si A.. memberi hutang kepada sorang lagi bekas member aku si B. (malu aku nak ngaku member)... sebanyak kalau 2 ribu dan menjadi penjamin hutang sebanyak 4 ribu.(pinjam ngan ceti).. dah lama dah kira kira 2 tahun.. selama 2 tahun ni lah si A menanggung hutang kepada si ceti ni tolong bayarkan dulu.. si B ni pulak berjanji tak pernah nyer betul.. kata nak masukkan duit esok la.. petang la.. tapi suku janji jer boleh pakai... jadinya tadi si A ni pun dah tahan nak menanggung sengsara maka di carinya si B ni untuk menuntut hutang.. terjadilah sedikit pertengkaran hingga hampir nak ditumbuknya si A ni (pelik patutnya si pemberi hutang la yang patut tumbuk tapi ni terbalik) mengenangkan masa depan dan kerjaya si A ni tadi pun mengalah la.. lalu dia pun mengadu la kat aku... memang dah lama dah dia mengadu tapi aku pun tak boleh la nak tolong... so apa pendapat anda? si B ni siap boleh janji dalam tengah hari ni dia akan masukkan duit(satu lagi janji yang agak palsu)


so aku bagi la sedikit cadangan yang agak kejam kat si A ni:

1. simbah cat minyak kat keta vios

2.pecahkan keta vios depan ngan belakang

3. apa apa pun boleh la..


tapi keta vios si B ni takder kena mengena ngan masalah diorang.... hmmmm

3 ulasan:

Boy berkata...

baling je molotov cocktail kat keta vios dia ... he he he

mr edz berkata...

itu lah... macam nak suruh keta kebal lenyek jer

mountdweller berkata...

Salam

Lakukan Solat Hajat (empat rakaat dengan satu salam) tujuh malam berturut. Mohonlah pertolongan Allah.