Khamis, 28 Januari 2010

kisah teladan

benda terjadi kat aku beberapa bulan lepas:

satu hari aku balik rumah.. naik motor.. (bini aku tidur rumak mak dia).. so jadi bujangan la sekejap.. lepas hantar bini aku aku pun balik la.. (hari malam) macam biasa la parking moto pastu terus naik atas .. ting. 4.. penat tuh..

bila pagi tuh siap siap nak gi kerja.. aku cari kunci moto aku.. eh mana dia aku letak nih... puas cari cari cari dan cari takder.. sudah... aku tawakkal jer la.. turun bawah dan akhirnya... tu dia kunci moto aku ada kat dalam raga... pergh.. alhamdullillah...

risau gila aku.. dulu dah pernah hilang moto sekali.. tapi kali ni.. kunci moto aku tu siap ada road tax sekali korang tau... aku berdoa la supaya sapa yang tolong letakkan balik kunci aku tuh supaya beroleh rahmat Allah.. (aku ada dengar macam benda jatuh masa aku naik tangga malam tuh)

3 ulasan:

mountdweller berkata...

Alhamdulillah ada insan yang prihatin. Nasib baiknya kunci tu tidak dijumpai Penyangak.

mr edz berkata...

itulah.. nasib baik..

||alis|| berkata...

tanda rezeki tuh halal :)