Isnin, 31 Disember 2012

Kemalangan Pelik akhir tahun..



So weird... someone can tell me how it's can be?


Ahad, 30 Disember 2012

Superman yang Gatal....


Pada suatu hari di tempat yang asing... seorang wanita menjerit..




Sabtu, 29 Disember 2012

Anak yang baik: suatu tragedi... Rated R



di suatu daerah yang asing.. seorang anak yang baik ingin berbakti.. 


Jumaat, 28 Disember 2012

kemalangan yang jarang kita lihat...

 
 
 
jarang jarang kan?


Rabu, 26 Disember 2012

Adakah kamu pernah impikan bahawa salji akan turun di malaysia? .. Fikirkan balik..



Di Karaganda ,Kazakhstan di beritakan suhu mencecah  -74 °F (-59 °C) .Dan lihatlah pemandangan di dalam sebuah apartment..






Selasa, 25 Disember 2012

luahan gen2 felda....


#TumbangBN #KL112

INGATKAH WARGA FELDA;SIAPA YG MEMUNGUT BIJI SAWIT @ KUTIP GETAH SEKERAP DI LADANG AYAH KITA DULU2 TAPI TIADA UPAH DARI MAJIKAN PUN, DAN KINI LADANG ITU AKAN DIKONGSIKAN DGN ORANG BANGSAWAN YG KAYA RAYA ATAS DASAR SAHAM UTK SEMUA GULUNGAN

Sama macam rumah aku dulu. 1968..rumah in harganya rm13,777.30.. utk tapak rumah dan rumah papan..berhutang selam hampir 20 tahun, baru selesai bayar.. harga sebuah banglo kampong yg nilainya sama dgn banglo batu di Petaling Jaya pada tahun 1968 lengkap dgn api dan air besih..kami, hanya rumah papan, jalan tanah liat batukrekil merah, pelita lampu minyak gas, ditengah hutan yg tiada apa2 berkawan dgn binatang buas. .kita, generasi kedua adalah hamba yg tidak dibayar gaji (Unpaid slave) utk bantu FELDA sehingga ketahaf ini..tapi kenapa kami dianggap "haramajadah "oleh pimpinan rakus yg tak pernah faham erti tanah dan air yg kami pertahankan demi kasihkan negara dan wasit orang tua. Kebun kami, kami bayar beransur2 walhal kamilah yg mengusahakannya, hasilnya dimajukan utk pelaburan Felda dan koperasi kami yg di kenali dunia...namanya KPF.yg sekarang nak di jaja kepada yg bukan selayaknya..bangsa asing yg kaya raya dgn bantuan org Kuat BN,,,kami tak rela..Jalan raya dlm Felda bukan pakai duit Kerajaan pun, tapi duit kami, Pembangunan infra dan sengelanggeraan..semua pakai duit peneroka...bukan duit kerajaan BN..jadi Kerajaan BN jgn sewenang2nya cuba nak mejahanamkan segala yg kami dan bapa kami telah usahakan sejak 50 tahun yg lalu..kami tetap pertahankan dgn cara apa sekalipun kerana majoriti 98% kami adalah ORANG MELAYU yg menguasi tanah Melayu melalui felda..Orang Bangsawan dah jadi Pimpinan Hebat..tapi jgn ganggu kami dgn umpan2 yg memperbodohkan kami..kami ada otak dan berpelajaran hasil usaha susah payah ibu bapa kami..izinkan kami yg bangunkan semula FELDA cara terbaik..bukan penghinaa dan kata nista mahluk yg tak pernah dok felda dan terkesan politik wang yg datang masa pilihan raya..FELDA utk kami, bukan Pimpinan BN, ISA SAMAD @ Ahmad Maslam serta kroni FGVB yg ada agenda licik..cukup kami di buli lagi: Warga FELDA kita pertahankan hak kita.
Nazari Mokhtar

P/S : Luahan generasi kedua....sebar-sebarkan....













INGATKAH WARGA FELDA;SIAPA YG MEMUNGUT BIJI SAWIT @ KUTIP GETAH SEKERAP DI LADANG AYAH KITA DULU2 TAPI TIADA UPAH DARI MAJIKAN PUN, DAN KINI LADANG ITU AKAN DIKONGSIKAN DGN ORANG BANGSAWAN YG KAYA RAYA ATAS DASAR SAHAM UTK SEMUA GULUNGAN

Sama macam rumah aku dulu. 1968..rumah in harganya rm13,777.30.. utk tapak rumah dan rumah papan..berhutang selam hampir 20 tahun, baru selesai bayar.. harga sebuah banglo kampong yg nilainya sama dgn banglo batu di Petaling Jaya pada tahun 1968 lengkap dgn api dan air besih..kami, hanya rumah papan, jalan tanah liat batukrekil merah, pelita lampu minyak gas, ditengah hutan yg tiada apa2 berkawan dgn binatang buas. .kita, generasi kedua adalah hamba yg tidak dibayar gaji (Unpaid slave) utk bantu FELDA sehingga ketahaf ini..tapi kenapa kami dianggap "haramajadah "oleh pimpinan rakus yg tak pernah faham erti tanah dan air yg kami pertahankan demi kasihkan negara dan wasit orang tua. Kebun kami, kami bayar beransur2 walhal kamilah yg mengusahakannya, hasilnya dimajukan utk pelaburan Felda dan koperasi kami yg di kenali dunia...namanya KPF.yg sekarang nak di jaja kepada yg bukan selayaknya..bangsa asing yg kaya raya dgn bantuan org Kuat BN,,,kami tak rela..Jalan raya dlm Felda bukan pakai duit Kerajaan pun, tapi duit kami, Pembangunan infra dan sengelanggeraan..semua pakai duit peneroka...bukan duit kerajaan BN..jadi Kerajaan BN jgn sewenang2nya cuba nak mejahanamkan segala yg kami dan bapa kami telah usahakan sejak 50 tahun yg lalu..kami tetap pertahankan dgn cara apa sekalipun kerana majoriti 98% kami adalah ORANG MELAYU yg menguasi tanah Melayu melalui felda..Orang Bangsawan dah jadi Pimpinan Hebat..tapi jgn ganggu kami dgn umpan2 yg memperbodohkan kami..kami ada otak dan berpelajaran hasil usaha susah payah ibu bapa kami..izinkan kami yg bangunkan semula FELDA cara terbaik..bukan penghinaa dan kata nista mahluk yg tak pernah dok felda dan terkesan politik wang yg datang masa pilihan raya..FELDA utk kami, bukan Pimpinan BN, ISA SAMAD @ Ahmad Maslam serta kroni FGVB yg ada agenda licik..cukup kami di buli lagi: Warga FELDA kita pertahankan hak kita.


Nazari Mokhtar

Ahad, 23 Disember 2012

Selasa, 18 Disember 2012

kisah Ros dan Jib



pada satu petang di zaman 80an...


Ahad, 16 Disember 2012

Isnin, 10 Disember 2012

Ahad, 9 Disember 2012

Bayangkan kalau Najib yang buat....



Ayat ayat tu aku yang tambah... hehehehe kalau najib aku tak tau la apa jadi....





Jumaat, 7 Disember 2012

Apa persamaan diorang ni...


wahhhhh... calon untuk pelakon terbaeekkkk  tahun depan...


 Saya harap pemuda umno belajar silat tau! sob sob...



Itulah aku dah bagitau dulu belajar dengan omar din- kata bapak dafi.







nasib baik bapak aku ketua seni silat lucah lincah kalau tak berbalut sama dengan si azeez tu.


kata 9 jahitan bang mana kesan jahit bang?

Khamis, 6 Disember 2012

perbezaan antara negara...


hmmm.. kalau kat malaysia apa pulak...




Rabu, 5 Disember 2012

PTPTN membantu.. kata mereka..



APA YANG TERJADI SEBENARNYA..


Sabtu, 1 Disember 2012

Nasib rumah yang tak pasang ASTRO seperti aku...


Wah... cuma TV2 je tak siar ucapan PM kat PAU tadi.. sampai pukul 7 ucapannya.. cilakak.. mentang mentang la rumah aku takder ASTRO.. terpaksa la aku layan TV2...



Berita rasakusut : Perwakilan Omno Menangis bila di nyanyikan lagu Selimut Putih.




Para perwakilan dan pimpinan di Perhimpunan Agung Omno ke-66 hari ini bangun berdiri dalam keadaan terharu dan ada di antara mereka yang menangis dek tersentuh dengan seorang perwakilan kelab Omno luar negara yang menyanyikan lagu "Selimut Putih".


Ia merupakan sebuah lagu mengenai kematian yang akan menjemput tak kira sama ada tua atau muda, Pm atau TPM. Lirik lagu yang dinyanyikan oleh wakil Kelab Omno Mongolia Afir Zulkifleee  antara lainnya menyebut: "Janganlah mahu dikenang-kenang, Engkau digelar manusia agung, Sedarlah diri tahu diuntung, Sebelum masa keranda diusung,"

Turut menyanyikan lagu itu ialah Pengerusi Tetap Tan Sri Amiruldina Bahruldin, Nazri Aziz dan anaknya, juga tak ketinggalan Rusmah, Najwa anak TPM, Anuar Zain. dan juga para perwakilan.

Beliau kemudiannya melaungkan slogan "Amal Maaruf Nahi Mungkar!" beberapa kali yang turut diikuti para perwakilan.

Lagu berkenaan diajar kepada individu yang mengikuti kursus di agensi kerajaan dan juga kepada siswa yang melanjutkan pelajaran ke luar negara supaya sentiasa ingat kematian tak kira masa.