Rabu, 29 Februari 2012

Fatwa Ustaz Mahathir Mohammad.




isk isk.. memula cakap hudud ciptaan ahli feqah, lepas tu cakap kalau orang pompuan kena rogol kena pulak bawak 4 saksi.. anda nilaikan sendiri..

rogol dengan zina pon tak leh beza ke Dey....

Selasa, 28 Februari 2012

Berita Rasakusut : Peminat Misteri Datin Seri Rosmah di tangkap

KL :Teka-teki siapa peminat misteri yang menghantar kiriman aneh berupa beg tangan dan tiga bentuk berlian kepada seorang wanita yang seiras Datin Seri Rosmah mansur di Wangsa Maju di sini baru-baru ini terjawab apabila Pihak UTK Bukit Aman menahan seorang lelaki semalam.


Suspek berusia 21 tahun itu ditahan di rumahnya di Sri Rampai, Wangsa Maju di sini pada pukul 11.30 malam.

Lelaki yang belum berkahwin itu rupa-rupanya jiran mangsa yang bekerja sebagai pendandan rambut di sebuah salun di ibu negara. Malah mangsa turut mengenali peminat misteri itu.

Suspek yang berasal dari Negeri Sembilan itu dipercayai bertindak demikian kerana menyangkakan mangsa yang berusia 50-an itu ialah isteri PM, Datin Seri Rosmah Mansor atau lebih dikenali sebagai Kak Ros..

Suspek mendakwa dia tidak pernah bersemuka dengan Kak Ros terbabit tetapi kerap berhubung dengan isteri PM itu di laman sosial Twitter sejak beberapa tahun lalu iaitu sebelum suaminya menjadi PM.

Suspek juga mendakwa sepanjang berkomunikasi di Twitter, Kak Ros sering membalas komennya menyebabkan dia teruja untuk mengenali wanita itu dengan lebih rapat. Suspek turut memaklumkan yang dia teringin untuk menguruskan konsert nyanyian Datin Seri Rosmah Mansur jika ditawarkan.

Jelas suspek itu lagi, dia amat meminati Kak Ros itu kerana bukan sahaja memiliki wajah yang cantik, gebu dan tidak di mamah usia malah menyifatkan beliau sebagai seorang wanita bijak.

Suspek itu memberitahu, dia mengirim bungkusan berisi gambar, puisi cinta, beg tangan berjenama dan tiga bentuk berlian yang dibeli hasil menabungnya sendiri kepada mangsa sebagai tanda persahabatan kepada wanita itu atau hadiah daripada peminat tanpa muslihat lain.

Selain Datin Sri Rosmah, suspek turut menyertakan nota cinta kepada  Lo Tung Siang yang turut dikirimkan di rumah mangsa. Lo Tong Siang adalah salah seorang wartawan aduan rakyat.

Selasa, 21 Februari 2012

tafsir hari ini : al- kafirun

SURAH AL-KAFIRUN

“PENYANGKAL KEBENARAN”

بِِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Dengan Nama Allah, Maha Pengasih, Maha Penyayang.

Surah ini mengenai sebuah peristiwa ketika beberapa orang kafir berusaha mengadakan dialog dengan Nabi dalam rangka menjatuhkan beliau agar kaum muslim kembali ke kebiasaan lamanya menyembah berhala. Mereka mengusulkan untuk menyembah Allah selama satu tahun, mengikuti ajaran Nabi, dan tahun berikutnya mereka semua, termasuk Nabi dan kaum muslim, menyembah berhala-berhala tradisional mereka. Dengan demikian mereka akan berganti-ganti praktik ibadat sampai salah satu cara terbukti benar pada salah satu pihak. Maka, menurut jalan pikiran kaum kafir, jika ajaran Nabi benar, mereka akan memperoleh keuntungan dari mengikuti ajaran Nabi; tapi, jika praktik kaum kafir benar, maka mereka dan kaum muslim akan mendapat keuntungan dari menyembah berhala-berhala. Surah ini mempakan jawaban dari mereka yang percaya dan beriman kepada mereka yang tidak beriman.



قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ

1. Katakanlah: Wahai orang-orang yang menyangkal kebenaran (kafir)!



لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ

2. Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah,

Ini adalah ungkapan penegasan dari orang beriman, yang percaya bahwa ia akan menerima dan merasakan rahmat dari Pencipta Yang Mahaesa. Oleh karena itu ia memberitahu orang kafir, 'Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah.' Orang yang beriman, malahan, menyembah langsung sumber makanan batinnya, yang menjaga agar selamat dari kegelapan yang melingkupi orang lain dan yang memberinya cahaya dan pencerahan. Sumber tersebut menambah keimanannya melalui ' ubudiyah (ibadah)nya dan melindunginya dari segala bahaya. Ibadah menjadikan perjalanannya mu'abbad (mudah, lancar, tidak ada perlawanan). Dengan kerendahan hatinya ia diangkat semakin lama semakin dekat kepada sumber mata air.



وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ

3. Dan kamu tidak menyembah apa yang aku sembah.

Dengan kata lain: Engkau tidak punya jalan menuju sumber yang aku sembah, karena engkau tidak menyembah energi halus yang memancarkan semua Sifat.



وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ

4. Dan aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah,

Tidak pernah akan, dan tidak pernah bisa, setelah tercerahkan, setelah dibukakan, setelah mengetahui Allah, menghormati atau memuja apa yang engkau sembah.



وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ

5. Dan kamu pun tidak akan menyembah apa yang akn sembah.

Di masa akan datang, engkau pun tidak akan pernah menyembah kebenaran yang aku sembah. Ini merupakan ramalan yang menunjukkan bahwa orang-orang yang dalam kekufuran akan tetap dalam kekufuran. Ada orang yang telah diciptakan sebagai bahan bakar neraka, sebagaimana berulang kali dikatakan dalam Alquran, dan fakta ini tidak dapat diubah. Mereka akan tetap begitu meskipun kita meminta agar mereka tidak melakukan itu, meskipun segala upaya dilakukan untuk menarik mereka ke dalam cahaya din.



لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ

6. Untukmu agamamu dan untukku agamaku!

Orang yang beriman berada dalam ketenangan hati yang sempuma dan orang yang tahu bahwa segala sesuatu berada dalam genggaman Allah menyimpulkan, 'Engkau mempunyai jalan sendiri, jalan yang kau pilih untuk melengkapi lagi dirimu dan berinteraksi dengan orang lain, dengan wujud apa pun yang kau anggap mutlak, dan aku punya jalan sendiri!' Kemudian orang-orang yang beriman dan berkeyakinan teguh bergandengan tangan mengikuti metoda yang telah disempumakan dari model Muhammad. Mereka tidak diterangi dari luar; penerangan mereka ber-asal dari dalam. Mereka berjalan sepanjang pantai lautan cahaya, dan pantai ini ada batas-batasnya. Inilah jalan orang mukmin, j'alan keyakinan yang sempurna.[]

Ahad, 19 Februari 2012

BOLA : JAPAN VS MALAYSIA


AGAK AGAK  SAPA MENANG?


Jumaat, 17 Februari 2012

berita rasakusut : Pengusaha barang kawalan pening dengan tambahan logo UMNO pada barang mereka.

KL : 17 feb.arangan kawalan yang sebelum ini di arah meletakkan logo satu malaysia hari ini terkejut dengan satu lagi arahan iaitu perlu meletakkan logo UMNO di  bungkusan masing masing. Hal ini amat merumitkan kerana ianya melibatkan kos yang tinggi.

Syarat ini perlu di patuhi serta merta dan di beri tempoh selama sebulan untuk membuat pembaharuan. tiga barangan kawalan yang di maksudkan adalah minyak urut, gula kapas dan tepung pelita. Hal ini amat mebimbangkan kerana menurut pengusaha ianya akan meningkatkan kos.

Seorang pengusaha gula kapas en Zul Kulum yang di temui berkata beliau amat risau sekali kerana jualan gula kapas akan merudum kerana orang ramai tidak mahu membeli barang yang ada lambang UMNO. "sekarang orang ramai tak mahu beli barang yang ada lambang UMNO, saya pun tak tahu kenapa" tambahnya lagi.

Orang ramai yang di temui pula berkata barang yang ada lambang UMNO hanya di minati oleh pengundi saluran satu sahaja. Saluran 2 ,3 atau 4 jarang benar menyukainya. Ini tutut di akui oleh seorang pengusaha rumah urut en. Ahmad maslan. "customer saya memang tak mau minyak yang ada lambang UMNO, kalau ada mereka rela guna mesin urut di rumah" " saya terpaksa memikirkan perniagaan lain pulak lepas ni" katanya yang sedang berkira kira ingin membukak sebuah kolam pancing di Johor.

Rabu, 15 Februari 2012

berita rasakusut :Apa yang tidak kena dengan B2B, soal Nazrin

KUALA LUMPUR, 14 Feb -- Menteri di Jambatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazrin Azizul hari ini berkata, orang Islam seharusnya dibenarkan untuk menyambut Hari Mengurut.

"Kenapa tidak boleh disambut? Saya tidak bersetuju ... ia bukannya satu bentuk sembahyang, ianya untuk kesihatan badan" katanya.

Menteri berkaitan undang-undang ini turut mengulas kenyataan menteri berkaitan Islam dan antara penerima zakat tahun lalu Datuk Seri Jamilul Khir Baharomi yang berkata pihak berkuasa agama Islam akan melancarkan kempen besar-besaran seluruh negara bagi mencegah umat Islam menyambut Hari Mengurut hari ini. Sempena hari mengurut kebanyakan pusat urut menawarkan diskaun sebanyak 50 peratus bagi urutan B2B.

"Apa salah Hari Mengurut? Mayarakat hanya mengurut di pusat pusat urut. Lagipun ianya menjana ekonomi"
"Apa beza hari itu dengan hari-haru yang lain, bila kita boleh lakukan perkara yang sama?" soal Nazri.malah, beliau turut mengkritik PAS kerana melaksanakan kempen menetang Hari Mengurut, dan menambah usaha seperti itu adalah "mengarut."

Jumaat lalu, Khutbah Jumaat turut melarang umat Islam meyambut sambutan Hari Mengurut atau pegi ke rumah rumah urut kerana Jabatan Kemajuan Islam (Jakim) menyatakannya bertentangan dengan ajaran Islam. Tidak semua urutan tidak di benarkan. Urutan seperti urutan selepas bersalin tidak menjadi masalah.

Berdasarkan teks khutbah berkenaan yang bertajuk "Awas jerat Urut batin dan B2B", umat Islam dinasihatkan agar tidak pergi ke rumah rumah urut batin. Pemuda PAS turut menyebarkan kempen anti-Rumah Urut sejak beberapa tahun lalu.
Tahun ini, parti Islam itu mendesak kerajaan mengambil tindakan tegas mengawal iklan-iklan dan promosi berkaitan sambutan Mengurut bagi mencegah gejala sosial daripada berleluasa.

Jumaat, 10 Februari 2012

Mari kita kira berapa ringgit seorang.. untuk bayar 1 CARE sebanyak 10 %



Anda dah tau apa itu 1CARE? sudah? bagus.. belum tahu apa itu 1CARE? ok itu adalah salah satu idea rosmah ntuk kesihatan rakyat malaysia. jika ianya di laksanakan maka gaji anda akan di potong sebanyak 10 peratus setiap bulan.. menarik bukan.. untuk lebih lanjut boleh klik sini

Ok mari kita lihat contoh mudah berapa yang anda kena bayar..

Cikgu Hassan Ali (cikgu sekolah rendah)
gaji : rm 2000
anak 3 orang.
10 % 1Care = rm 200
(belum tolak sewa rumah, bil api air , kereta, belanja dapur dll)

En Ibrahim Ali ( posmen kuala kedah)
gaji : rm 1800
anak  4 bulan
10% 1 care = rm 180
(bini tak keje.. mana nak cekau duit lebeh buat bayar bil, beli lampin,bayar keta)

Tan Sri Rozali Ismail (CEO SYABAS)
gaji : rm 425 000 (tak campur elaun)
10 %  1CARE : tak payah masuk sebab ada doktor sendiri. lagipun dia kan kaya.. mestilah berubat kat pakar luar negeri.

Rosmah Mansur (isteri PM)
tak layak sebab takder gaji.. jadi tak perlu 1CARE

update : patutla beria benor nak laksanakan rupanya dr rozita ni adik Hishamuddin atau dia ni sepupu najib.. cis berger.

Rabu, 8 Februari 2012

Adira tak perlu mintak maaf.. tolong bukak minda anda

apa beza antara gambar di bawah? kenapa la masih nak memekak isu nih.. aku rasa isu lain lagi besar la..


yang ini peluk anjing. berdosa ker peluk anjing? tak berdosa  cuma perlu samak. selesai. yang berdosa tak tutup aurat.




yang ini pulak.. peluk bukan mahram.. kena samak ker? tak perlu samak tapi kena bertaubat.

Ahad, 5 Februari 2012

berita Rasakusut : Umno akan minta pandangan Kak Ros untuk rampas Selangor.

Umno Selangor akan meminta pandangan Yang Berhormat Datin Seri Rosmah Mansur dalam usaha memastikan BN kembali memerintah Selangor dalam pilihan raya umum ke-13 nanti.


Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata Datin Seri rosmah mempunyai pengaruh yang sangat besar dalam politik negara, Selangor dan seluruh dunia sebab itu pandangan isteri presiden Umno itu diperlukan dalam usaha menawan kembali negeri itu daripada Pakatan.
"Kita akan meminta nasihat Kak ros bagaimana untuk berbelanja sambil menjalankan gerak kerja Umno dengan lebih mantap dan berkesan dalam usaha merampas Selangor daripada tangan Pakatan," katanya kepada pemberita selepas menutup Ekspo Usahawan Mara di Tanjong Karang hari ini.

Mengulas kehadiran Kak Ros dalam mesyuarat badan perhubungan itu dua hari lalu, Noh  yang juga menteri pertanian dan asa tani berkata ia memberi impak dan semangat kepada ahli Umno untuk bekerja keras siang dan malam dalam menghadapi pilihan raya umum itu nanti.

"sapa yang tak kenal Kak Ros.. sana sini orang bercakap pasal Kak ros.. itu adalah tanda pengaruh Kak ros sangat besar"  kata seorang pegawai a.k.a pengampu kepada noh.

turut hadir dalam majlis itu en. Hassan Ali iaitu seorang penangkap buaya atau pawang buaya yang terkenal di tanjong karang. beliau memmbuat demonstrasi bagaimana menangkap buaya di sungai tanjong karang.