Isnin, 12 November 2012

Mak bapak paling bangang : mak bapak peserta idola kecil.




Aku cukup berbulu dengan rancangan idola kecil ni . aku menyampah yang mana mak bapak suka dan cukup bangga bilamana anak dia dapat masuk idola kecil. Ini di namakan mak bapak mangkuk. Penerbit rancangan ni pun mangkuk jugak tapi penerbit dia cerita lain la.

Aku tak paham kenapa mak bapak diorang ni suka sangat anak anak dia jadi penyanyi. Dan jugak banyak mak bapak mangkuk bawak anak dia pergi audition rancangan ni. Aku rasa la mungkin diorang ni melihat kerjaya nyanyian no boleh menjamin masa depan dan mengkayakan diorang. Yelah satu show kalau taraf anuar zain  dalam RM 20 ribu nyanyi dalam 5 lagu.

Adakah kamu terpikir yang satu hari nanti yang kamu akan mati. Anak kamu pulak jadi penyanyi. dedah sana dedah sini.masuk bergambar pulak dalam majalah mangga . Bila masa pulak nak doa kat kamu masa kamu dalam kubur? Unutk pengetahuan mak bapak kat luar sana yang teringin nak jadikan anak dia seorang penyanyi sila pikir 2 juta kali sebelum kamu nak buat macam tu. terutamanya anak pompuan. Si bapak akan menangung segala dosa si anak hingga anak itu berkahwin.

Aku harap lepas ni rancangan Idola kecil ni di hentikan. Cukupla penyanyi yang ada. Susah kalau mak bapak jenis jahil. Mungkin diorang lebih suka anak diorang nanti jadi AV idol.

Tiada ulasan: