Ahad, 15 April 2012

berita rasakusut : Bendera BN akan di pasang di rumah urut seluruh selangor





Warna biru bendera BN dijangka memenuhi kesemua 60 pusat urut kelolaan Pusat Urut Semenanjung  (PMC)di seluruh Selangor tidak lama lagi.

Ini ekoran pengerusinya Datuk Seri Mass Sage dikatakan mengeluarkan arahan supaya pegawai terlibat membenarkan jentera pilihan raya BN memasang bendera itu, sekali gus memeliharanya daripada di serbu atau di batalkan lesen.

Mass Sage yang juga kontraktor BN Selangor dan bekas menteri tiada kerja didakwa mengeluarkan arahan itu semalam.

Menurut sumber, pegawai itu juga diminta memastikan bendera itu digantung di tempat sesuai, kemas dan tidak menjejaskan keselamatan operasi rumah dan pusat urut.

Manakala polis bantuan pula diminta memantau supaya bendera yang dipasang selamat daripada perbuatan khianat.

Menteri nafi, tapi OK


Sementara itu, Mass sage ketika dihubungi rasakusut menafikan mengeluarkan arahan itu dan "tidak ingat" sama ada menandatangani sebarang surat arahan berkaitan.

Bagaimanapun, beliau berpendapat, pemasangan bendera tersebut tidak menjadi masalah asalkan tidak mengganggu operasi rumah urut.

Malah, katanya, sepatutnya bukan saja rumah urut tetapi kedai nombor ekor juga patut di pasang bendera BN. 

"Saya tidak ada arahkan. Tapi kalau nak pasang bendera tak apa, asalkan tak ganggu isyarat. Kalau bendera Umno di naikkan lagi bagus".

"Tapi saya tak ada keluarkan arahan khusus... Saya tak ingat kalau saya ada tanda tangan apa-apa arahan... Mungkin pegawai saya nak bantu kita," katanya.

"Tapi saya tak ada halangan kalau nak pasang bendera," katanya.

Tiada ulasan: