Rabu, 8 Februari 2012

Adira tak perlu mintak maaf.. tolong bukak minda anda

apa beza antara gambar di bawah? kenapa la masih nak memekak isu nih.. aku rasa isu lain lagi besar la..


yang ini peluk anjing. berdosa ker peluk anjing? tak berdosa  cuma perlu samak. selesai. yang berdosa tak tutup aurat.




yang ini pulak.. peluk bukan mahram.. kena samak ker? tak perlu samak tapi kena bertaubat.

5 ulasan:

KiD berkata...

aku tk nmpk apa mslh dia peluk anjing.cuma kalau dia tutup aurat,pegang anjing smbil peluk laki orang.memang dia ada mslh.

mr edz berkata...

betul betul betul

iamBIG berkata...

ngko buat la button like FB...senang sket aku nk menunjuk kt kwn2 sengal aku, cth post ko yg ni...dorang patot baca...bengong nyer meleis...

mr edz berkata...

kena buat ke mr big.. nanti aku buat la.. kalau rajin le hehehehe

Le Chevalier berkata...

dlm soal peluk anjing dan samak ialah 2 perkara berbeza.

hukum samak ni hanya terdapat 1 hadith shj yg bercerita ttg samak. Rasulullah kata jika cawan/gelas/bekas minuman itu, anjing masukkan lidah dan jilat, maka kalau nk guna balik cawan/gelas tu, maka samak.

maka peluk anjing, pegang anjing tak perlu samak. klu terpijak taik anjing pun tak perlu samak. basuh mcm biasa.