Isnin, 9 Januari 2012

selepas 24 tahun akhirnya aku baru habis tengok cerita rambo 1 : first blood



 rambo : first blood
kisah seorang bekas askar yang terer, yang pernah berperang di vietnam walaupun amerika kalah tapi dia hidup. datang sebagai sorang kelana mencari tujuan hidup. akhirnya terjebak berperang dengan polis akibat dari sikap polis yang cuba tunjuk terer. Biasala hero takkan kalah kot.

kali pertama aku tengok cerita ni waktu aku di darjah 2. tahun 1998. waktu tu cikgu ganti masuk kelas. oleh kerana dia malas atau tak tahu apa nak ajar atau dia ada paperwork nak disiapkan maka dia bawak kami satu kelas pergi pusat sumber. maka dia pon pasang la kaset video cerita porno rambo. (masa tu mana ada dvd der)

bila sampai babak rambo jatuh moto masa nak daki bukit masa tu jugak masa pun habis. lepasa tu apa lagi semua budak laki dalam kelas aku tu berangan nak jadi rambo... hahahahah... tak seorang pun berangan nak jadi imam....cis.. sampai sekarang baru aku tengok balik sampai habis. Lamanya baru nak habis aku tengok cerita rambo ni.




ps: jika anda perasan ada muka macam horatio cane (CSI miami)  jadi polis..

Tiada ulasan: