Isnin, 31 Disember 2012

Kemalangan Pelik akhir tahun..



So weird... someone can tell me how it's can be?


Ahad, 30 Disember 2012

Superman yang Gatal....


Pada suatu hari di tempat yang asing... seorang wanita menjerit..




Sabtu, 29 Disember 2012

Anak yang baik: suatu tragedi... Rated R



di suatu daerah yang asing.. seorang anak yang baik ingin berbakti.. 


Jumaat, 28 Disember 2012

kemalangan yang jarang kita lihat...

 
 
 
jarang jarang kan?


Rabu, 26 Disember 2012

Adakah kamu pernah impikan bahawa salji akan turun di malaysia? .. Fikirkan balik..



Di Karaganda ,Kazakhstan di beritakan suhu mencecah  -74 °F (-59 °C) .Dan lihatlah pemandangan di dalam sebuah apartment..






Selasa, 25 Disember 2012

luahan gen2 felda....


#TumbangBN #KL112

INGATKAH WARGA FELDA;SIAPA YG MEMUNGUT BIJI SAWIT @ KUTIP GETAH SEKERAP DI LADANG AYAH KITA DULU2 TAPI TIADA UPAH DARI MAJIKAN PUN, DAN KINI LADANG ITU AKAN DIKONGSIKAN DGN ORANG BANGSAWAN YG KAYA RAYA ATAS DASAR SAHAM UTK SEMUA GULUNGAN

Sama macam rumah aku dulu. 1968..rumah in harganya rm13,777.30.. utk tapak rumah dan rumah papan..berhutang selam hampir 20 tahun, baru selesai bayar.. harga sebuah banglo kampong yg nilainya sama dgn banglo batu di Petaling Jaya pada tahun 1968 lengkap dgn api dan air besih..kami, hanya rumah papan, jalan tanah liat batukrekil merah, pelita lampu minyak gas, ditengah hutan yg tiada apa2 berkawan dgn binatang buas. .kita, generasi kedua adalah hamba yg tidak dibayar gaji (Unpaid slave) utk bantu FELDA sehingga ketahaf ini..tapi kenapa kami dianggap "haramajadah "oleh pimpinan rakus yg tak pernah faham erti tanah dan air yg kami pertahankan demi kasihkan negara dan wasit orang tua. Kebun kami, kami bayar beransur2 walhal kamilah yg mengusahakannya, hasilnya dimajukan utk pelaburan Felda dan koperasi kami yg di kenali dunia...namanya KPF.yg sekarang nak di jaja kepada yg bukan selayaknya..bangsa asing yg kaya raya dgn bantuan org Kuat BN,,,kami tak rela..Jalan raya dlm Felda bukan pakai duit Kerajaan pun, tapi duit kami, Pembangunan infra dan sengelanggeraan..semua pakai duit peneroka...bukan duit kerajaan BN..jadi Kerajaan BN jgn sewenang2nya cuba nak mejahanamkan segala yg kami dan bapa kami telah usahakan sejak 50 tahun yg lalu..kami tetap pertahankan dgn cara apa sekalipun kerana majoriti 98% kami adalah ORANG MELAYU yg menguasi tanah Melayu melalui felda..Orang Bangsawan dah jadi Pimpinan Hebat..tapi jgn ganggu kami dgn umpan2 yg memperbodohkan kami..kami ada otak dan berpelajaran hasil usaha susah payah ibu bapa kami..izinkan kami yg bangunkan semula FELDA cara terbaik..bukan penghinaa dan kata nista mahluk yg tak pernah dok felda dan terkesan politik wang yg datang masa pilihan raya..FELDA utk kami, bukan Pimpinan BN, ISA SAMAD @ Ahmad Maslam serta kroni FGVB yg ada agenda licik..cukup kami di buli lagi: Warga FELDA kita pertahankan hak kita.
Nazari Mokhtar

P/S : Luahan generasi kedua....sebar-sebarkan....













INGATKAH WARGA FELDA;SIAPA YG MEMUNGUT BIJI SAWIT @ KUTIP GETAH SEKERAP DI LADANG AYAH KITA DULU2 TAPI TIADA UPAH DARI MAJIKAN PUN, DAN KINI LADANG ITU AKAN DIKONGSIKAN DGN ORANG BANGSAWAN YG KAYA RAYA ATAS DASAR SAHAM UTK SEMUA GULUNGAN

Sama macam rumah aku dulu. 1968..rumah in harganya rm13,777.30.. utk tapak rumah dan rumah papan..berhutang selam hampir 20 tahun, baru selesai bayar.. harga sebuah banglo kampong yg nilainya sama dgn banglo batu di Petaling Jaya pada tahun 1968 lengkap dgn api dan air besih..kami, hanya rumah papan, jalan tanah liat batukrekil merah, pelita lampu minyak gas, ditengah hutan yg tiada apa2 berkawan dgn binatang buas. .kita, generasi kedua adalah hamba yg tidak dibayar gaji (Unpaid slave) utk bantu FELDA sehingga ketahaf ini..tapi kenapa kami dianggap "haramajadah "oleh pimpinan rakus yg tak pernah faham erti tanah dan air yg kami pertahankan demi kasihkan negara dan wasit orang tua. Kebun kami, kami bayar beransur2 walhal kamilah yg mengusahakannya, hasilnya dimajukan utk pelaburan Felda dan koperasi kami yg di kenali dunia...namanya KPF.yg sekarang nak di jaja kepada yg bukan selayaknya..bangsa asing yg kaya raya dgn bantuan org Kuat BN,,,kami tak rela..Jalan raya dlm Felda bukan pakai duit Kerajaan pun, tapi duit kami, Pembangunan infra dan sengelanggeraan..semua pakai duit peneroka...bukan duit kerajaan BN..jadi Kerajaan BN jgn sewenang2nya cuba nak mejahanamkan segala yg kami dan bapa kami telah usahakan sejak 50 tahun yg lalu..kami tetap pertahankan dgn cara apa sekalipun kerana majoriti 98% kami adalah ORANG MELAYU yg menguasi tanah Melayu melalui felda..Orang Bangsawan dah jadi Pimpinan Hebat..tapi jgn ganggu kami dgn umpan2 yg memperbodohkan kami..kami ada otak dan berpelajaran hasil usaha susah payah ibu bapa kami..izinkan kami yg bangunkan semula FELDA cara terbaik..bukan penghinaa dan kata nista mahluk yg tak pernah dok felda dan terkesan politik wang yg datang masa pilihan raya..FELDA utk kami, bukan Pimpinan BN, ISA SAMAD @ Ahmad Maslam serta kroni FGVB yg ada agenda licik..cukup kami di buli lagi: Warga FELDA kita pertahankan hak kita.


Nazari Mokhtar

Ahad, 23 Disember 2012

Selasa, 18 Disember 2012

kisah Ros dan Jib



pada satu petang di zaman 80an...


Ahad, 16 Disember 2012

Isnin, 10 Disember 2012

Ahad, 9 Disember 2012

Bayangkan kalau Najib yang buat....



Ayat ayat tu aku yang tambah... hehehehe kalau najib aku tak tau la apa jadi....





Jumaat, 7 Disember 2012

Apa persamaan diorang ni...


wahhhhh... calon untuk pelakon terbaeekkkk  tahun depan...


 Saya harap pemuda umno belajar silat tau! sob sob...



Itulah aku dah bagitau dulu belajar dengan omar din- kata bapak dafi.







nasib baik bapak aku ketua seni silat lucah lincah kalau tak berbalut sama dengan si azeez tu.


kata 9 jahitan bang mana kesan jahit bang?

Khamis, 6 Disember 2012

perbezaan antara negara...


hmmm.. kalau kat malaysia apa pulak...




Rabu, 5 Disember 2012

PTPTN membantu.. kata mereka..



APA YANG TERJADI SEBENARNYA..


Sabtu, 1 Disember 2012

Nasib rumah yang tak pasang ASTRO seperti aku...


Wah... cuma TV2 je tak siar ucapan PM kat PAU tadi.. sampai pukul 7 ucapannya.. cilakak.. mentang mentang la rumah aku takder ASTRO.. terpaksa la aku layan TV2...



Berita rasakusut : Perwakilan Omno Menangis bila di nyanyikan lagu Selimut Putih.




Para perwakilan dan pimpinan di Perhimpunan Agung Omno ke-66 hari ini bangun berdiri dalam keadaan terharu dan ada di antara mereka yang menangis dek tersentuh dengan seorang perwakilan kelab Omno luar negara yang menyanyikan lagu "Selimut Putih".


Ia merupakan sebuah lagu mengenai kematian yang akan menjemput tak kira sama ada tua atau muda, Pm atau TPM. Lirik lagu yang dinyanyikan oleh wakil Kelab Omno Mongolia Afir Zulkifleee  antara lainnya menyebut: "Janganlah mahu dikenang-kenang, Engkau digelar manusia agung, Sedarlah diri tahu diuntung, Sebelum masa keranda diusung,"

Turut menyanyikan lagu itu ialah Pengerusi Tetap Tan Sri Amiruldina Bahruldin, Nazri Aziz dan anaknya, juga tak ketinggalan Rusmah, Najwa anak TPM, Anuar Zain. dan juga para perwakilan.

Beliau kemudiannya melaungkan slogan "Amal Maaruf Nahi Mungkar!" beberapa kali yang turut diikuti para perwakilan.

Lagu berkenaan diajar kepada individu yang mengikuti kursus di agensi kerajaan dan juga kepada siswa yang melanjutkan pelajaran ke luar negara supaya sentiasa ingat kematian tak kira masa.



Jumaat, 30 November 2012

seorang pejuang islam.. katanya.


madah pujangga seorang mamak umno





"Dalam soal kuasa, sepanjang 55 tahun, Dia memilih Umno yang memerdekakan tanah air.

"Umno dah diberi amanah, diberi kuasa... Apa yang dilakukan? Umno buat pelbagai Islah, keluarkan daripada penjajahan kepada kemerdekaan yang lebih mulia, memuliakan Melayu, memberi identiti dan meletakkan Islam di sisi Melayu," katanya.

Ahad, 25 November 2012

gambar sekitar kuliah asar bersama ustaz bollywood..


bertempat di masjid al-ridhuan ulu kelang.. nak parking pon susah... lepas magrib ustaz azhar idrus pulak.. 



hadirin yg hadir


hadirin yang penuh


fisrt time duduk dengar live



aku pon tak tau kenapa gambar boleh jadi macam ni

mak bapak jahil vs maka bapak cerdik


Jangan lupa.. anak anak adalah amanah dari ALLAH.. kita akan di tanya apa yang kita buat utnuk anak kita di dunia...



woow... ini anak anak mak bapak jahil.. jadi penyanyi boleh menag anugerah, paling koman boleh masuk majalah MANGGA.




ini lah yang sebenarnya.. anak anak menjadi modal untuk kita di alam akhirat. anak anak yang akan mendoakan kita selepas mati... 

Rabu, 21 November 2012

Jumaat, 16 November 2012

Filem yang baru aku tengok : Ajiboy




Selasa lepas. Aku bawak anak yang5 tahun aku pegi tengok wayang. memula tu nak tengok sky fall tapi aku takut anak aku dengan aku sekali terpengaruh terpaksa la tengok ajiboy. Ok lah tu dari tengok cerita Idola kecil 5. 

Cerita Ajiboy ni mengisahkan seorang budak yang kononnya genius di beri tanggungjawab oleh bapanya (Angah RL) untuk menguruskan taman tema kerana bapanya akan selalu ke KL untuk meeting. Ajiboy di bantu oleh seorang awek/janda hot anak satu.

dan kemudian di selang seli babak lakonan mat saja dan ... err.. err.. entahla aku pun tak tau apa motif cerita ni.

1. Mat Saja memang sama saja lakonan dia dari memula filem dia.

2. Untuk mengambarkan ajiboy ni bijak kononnya dia boleh membaca buku tebal yang bertajuk "BUSSINESS LAW".

3. Angah RL memang menyelamatkan keadaan sebab dia sorang je yang berlakon secara natural.

4. Aku pun tak tahu sangat cerita pasal apa sebab aku tertidur. Cuma tag line " oh man " menjadi ikutan kedua dua anak aku sekarang ni.

Rating : 2/5 atau 4 / 10

Isnin, 12 November 2012

Mak bapak paling bangang : mak bapak peserta idola kecil.




Aku cukup berbulu dengan rancangan idola kecil ni . aku menyampah yang mana mak bapak suka dan cukup bangga bilamana anak dia dapat masuk idola kecil. Ini di namakan mak bapak mangkuk. Penerbit rancangan ni pun mangkuk jugak tapi penerbit dia cerita lain la.

Aku tak paham kenapa mak bapak diorang ni suka sangat anak anak dia jadi penyanyi. Dan jugak banyak mak bapak mangkuk bawak anak dia pergi audition rancangan ni. Aku rasa la mungkin diorang ni melihat kerjaya nyanyian no boleh menjamin masa depan dan mengkayakan diorang. Yelah satu show kalau taraf anuar zain  dalam RM 20 ribu nyanyi dalam 5 lagu.

Adakah kamu terpikir yang satu hari nanti yang kamu akan mati. Anak kamu pulak jadi penyanyi. dedah sana dedah sini.masuk bergambar pulak dalam majalah mangga . Bila masa pulak nak doa kat kamu masa kamu dalam kubur? Unutk pengetahuan mak bapak kat luar sana yang teringin nak jadikan anak dia seorang penyanyi sila pikir 2 juta kali sebelum kamu nak buat macam tu. terutamanya anak pompuan. Si bapak akan menangung segala dosa si anak hingga anak itu berkahwin.

Aku harap lepas ni rancangan Idola kecil ni di hentikan. Cukupla penyanyi yang ada. Susah kalau mak bapak jenis jahil. Mungkin diorang lebih suka anak diorang nanti jadi AV idol.

Jumaat, 9 November 2012

Something is not right here...


hmmm... apa yang tak kena yer?



Khamis, 8 November 2012

Selasa, 6 November 2012

Berita rasakusut : Soi Lek mungkin di panggil JAIS.




Pengarah jais.



$. ALAM – Presiden Mca mungkin akan dipanggil Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) untuk di beri kefahaman tentang Islam berikutan kenyataannya bahawa hukum hudud akan menyebabkan orang akan kehilangan kerja dan beberapa kenyataan lain yang di anggap menghina Islam.
Pengarah Jais, en. Enggan di kenali berkata, tindakan itu hanya boleh diambil sekiranya pihaknya menerima maklumat yang lengkap berhubung perkara tersebut.

“(Kenyataan itu) serupa dengan ,menghina hukum Allah. Orang islam tidak boleh mempertikaikan hukum Allah apatah lagi orang kafir yang tidak faham apa apa tentang Islam.

“Kalau ada rakaman itu minta dipanjangkan kepada kita. Kita tak mahu la rakaman XXX beliau tapi rakaman video masa beliau cakap tu. Tak semestinya ada laporan, maklumat (sudah) cukup, kita boleh bertindak. (Setakat ini), kita tak dengar maklumat itu lagi,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Presiden MCA yang didakwa membuat kenyataan bahawa jika buat hudud orang hilang kerja dan negara yang amal hukum hudud adalah negara paling korup.


Akhir sekali beliau menegaskan semua itu boleh di buat jika Datin Seri Rosmah memberi arahan...

( bagi yang tak tahu berita ini cuma rekaan dan khayalan penulis)

Isnin, 5 November 2012

Di petik dari al-ahkam.net : Berita Projek Penghacuran Makam Nabi s.a.w. Hanya Propaganda IRAN






Adaptasi oleh zain-ys dari arrahmah.com

Media Iran lancarkan fitnah, Makam Nabi Muhamad s.a.a.w akan dihancurkan oleh Arab Saudi
Kerajaan Arab Saudi merancang untuk menghancurkan makam Nabi Muhamad s.a.w yang berada di Masjid Nabawi, Madinah. Laman web Fars News Agency yang merupakan media berasal dari Iran telah dipetik oleh Kabar24, Isnin (29/10/2012), rancangan pemusnahan ini didalangi oleh Mufti Besar Arab Saudi, Abdul Aziz al-Syeikh.

Pemusnahan makam Rasulullah s.a.w. itu merupakan sebahagian dari rancangan kerajaan Arab Saudi menghancurkan seluruh tapak-tapak bersejarah Islam, termasuk Masjid Nabawi dan tiga masjid lainnya yang merupakan masjid tertua di dunia.

Sebagai gantinya, kerajaan Arab Saudi merancang untuk projek perluasan yang bernilai multi jutaan Pound Sterling, suatu rancangan yang dianggap mengejutkan umat Islam seluruh dunia.

Malah, rancangan penghancuran Masjid Nabawi di Madinah, tempat di mana Nabi Muhamad s.a.w. dimakamkan, akan mula dilaksanakan bulan depan selesai musim Haji. Kemudian, di atas tanah tapak paling bersejarah itu, kerajaan Arab Saudi akan membina bangunan terbesar di dunia yang mampu menampung 1,6 juta orang.

Raja Abdullah memang enggan memelihara warisan arkeologi paling suci untuk dunia Islam. Sudah tentu ini mendorong kemarahan umat Islam.

Sebahagian besar projek perluasan Masjid Nabawi nanti akan mengambil bahagian sayap barat dari masjid, di mana di sini terletaknya makam 2 khalifah yang juga sahabat Rasulullah s.a.w., iaitu Abu Bakar al-Siddiq dan Umar bin al-Khattab r.a.

Rancangan itu sudah dibangkitkan sejak 2007 lalu, Kementerian Urusan Islam Arab Saudi telah menerbitkan pamplet yang mengandungi rancangan penghancuran makam Rasulullah s.a.w. dan tapak bersejarah lainnya. Pamplet berkenaan disusun oleh Mufti Besar Arab Saudi, Abdul Aziz al-Syeikh. Malah, di dalam pamplet berkenaan ada menyebutkan tentang penghancuran kubah masjid dan meratakan makam Nabi Muhamad s.a.w., Abu Bakar dan Umar berdasarkan fatwa Abdul Aziz al-Syeikh.

"Diamnya kaum muslimin terhadap penghancuran Mekah dan Madinah adalah bencana dan kemunafikan terbesar," kata Irfan al-Alawi dari Yayasan Penyelidikan Warisan Islam. Irfan al-Alawi telah menghabiskan 10 tahun terakhir ini meneliti rancangan penghancuran Masjid Nabawi.

Filem tentang Nabi Muhamad baru-baru ini telah menyebabkan protes dari seluruh dunia, namun penghancuran tempat kelahiran Nabi s.a.w., di mana baginda berdoa dan menegakkan Islam justeru dibiarkan hancur tanpa kritik," tambahnya. Sebagaimana yang kami petik dari laman monitorindonesia.com

Namun ketika Sabili mendapatkan kepastian dari seorang tokoh dari Kedutaan Besar Arab Saudi, dia terus sahaja membantah. Mufti Saudi tidak pernah mengeluarkan fatwa seperti demikian itu. Berita berkenaan bersumberkan dari propaganda Iran, "Mereka dengki kerana haji tahun ini berjalan dengan sukses," katanya ringkas sebagaimana yang disiarkan Syber Sabili.com

Sebagaimana penelusuran arrahmah.com, beritan mengenai rancangan penghancuran makam Nabi s.a.w., sempat heboh di dunia maya dan diharap-harapkan oleh pihak yang tidak senang terhadap Ahlus Sunnah wal Jamaah.

Khamis, 25 Oktober 2012

Kata Dulang Paku serpih.....



dato' yusof haslam
"Seperti yang kita tahu, lambakan filem yang dihadapi industri kita sekarang menyebabkan penonton menjadi lebih selektif dalam memilih filem yang ingin ditonton di panggung wayang dan maaf cakaplah, kebanyakan filem yang dihasilkan sekarang adalah rendah kualitinya."-  dato yusof haslam.


ok, dibawah adalah sebahagian dari filem beliau yang tinggi kualitinya..





oh satu satunya filem yang aku tau yusof haslam berlakon.. sori filem lain aku tak tahu.